Kwatera – jak skutecznie promować się i zatrzymać klientów?

Wolne kwatery

Wiele energii i środków poświęcacie Państwo na pozyskiwanie nowych klientów. Często jednak nie dostrzegacie możliwości utrzymania tych, którzy kiedyś już skorzystali z Państwa usług.  Jak przypomnieć się dotychczasowym klientom nie wydając  zbyt wiele pieniędzy?

Przede wszystkim należy wykorzystać wszystkie pojawiające się okazje w roku, które będą naturalnie nadawały się do wykonania pozytywnego gestu. Doskonałym pomysłem na przypomnienie o swoim istnieniu jest kartka z życzeniami, wysłana z okazji Świąt Bożego Narodzenia oraz z okazji Nowego Roku. Można także wysłać kartkę z okazji Świąt Wielkanocnych, czy też z okazji pierwszego dnia wiosny. Ta ostatnia propozycja może nie wszystkim z Państwa przypaść do gustu. Wiosna jest jednak okresem, kiedy wiele osób intensywnie myśli o wakacjach. Można także wysłać do swoich byłych klientów zaproszenie na wakacje. Adresy macie Państwo pod ręką, w książce meldunkowej.

Noclegi w kwaterach

Wiele osób może pomóc w tym przedsięwzięciu. Niektóre firmy posiadają specjalne kolekcje kartek ze specjalnie przygotowanymi życzeniami dla osób korzystających z miejsc noclegowych. Cena jednej kartki z indywidualnie dobraną grafiką i tekstem (z VAT) już od 2,50 + VAT.
Niestety nieraz nie wystarczy się przypomnieć. Wakacje u Państwa mogą bowiem nie należeć do najpiękniejszych chwil w opinii klientów. Jak zapobiegać niezadowoleniu klientów? Jak sprawić, aby ich niezadowolenie nie przekładało się na psucie opinii o Państwa kwaterze? Najlepiej przygotować prostą ankietę ewaluacyjną, w której zapytacie Państwo:

– Czy pobyt na naszej kwaterze spełnił Państwa oczekiwania?
– Co Państwu podobało się najbardziej?
– Co budziło Państwa największe zastrzeżenia?
– Co zmieniłaby Pani/ Pan w naszej kwaterze?
– Czy wyposażenie kwatery w sprzęt … było odpowiednie (zgodne z zapewnieniami kwaterodawcy)
– Czy pogoda spełniła Państwa oczekiwania?

Pytań może być znacznie więcej. Najważniejsze, aby każdy Państwa gość wypełnił taką ankietę. Jeśli pewne spostrzeżenia będą się powtarzały, powinniście Państwo podjąć określone działania. Zyskacie wówczas wzrost  zadowolenia klientów i ich powrót w następnych latach. Musicie Państwo pamiętać, że klienci rzadko składają reklamacje. W  większości po prostu nie wracają. Ponadto według różnych źródeł, niezadowolony klient o swoich wątpliwościach powiadomi nawet 10 swoich znajomych. Zadowolony klient o swoich pozytywnych doświadczeniach powiadomi maksymalnie trzech.

Lokalizacja twoich kwater

  • Pobliskie centrum miejsca są najlepsze. Podmiejskie nieruchomości mogą być piękne, ale interesujące miejsca, restauracje, kluby nocne i zabytki w  pobliżu są niezbędne, aby przyciągnąć tłumy.
  • Powiązania transportowe są niezbędne. Czy goście będą mogli do Ciebie trafić? Tylko wtedy, gdy istnieją połączenia samolotowe, pociągowe oraz autobusowe.
  • Upewnienie, że jest się w bezpiecznym miejscu jest ważne. Obszary zdegradowane są tańsze, ale większość ludzi nie naraża bezpieczeństwa dla kilkudziesięciu złotych oszczędności.
  • Czy posługujesz się językiem lokalnym? Zamawianie jedzenia to jedno, ale czy twoje umiejętności językowe obejmują mowę w biznesie?
  • Bądź na szczycie trendów podróżowania. Czy twoja kwatera znajduje się w budżecie przeciętnego turysty czy raczej jest zbyt droga?
  • Centrum nie zawsze jest konieczne. Zakładając, że posiadasz bezpieczną linię połączeń komunikacyjnych, dobry klimat i sprzęt możesz konkurować z kwaterami bliżej centrum.